Nieuwsbrief mei 2023

Dit is de laatste nieuwsbrief voor we aan de activiteiten buiten beginnen.

We beginnen op 11 mei met Ad Hoogenboezem en Feitse Bootsman die een lezing geven met als titel: Vliegvissen in Lapland en Wales. De lezing gaat over de visavonturen van vliegvissers in Zweeds Lapland en Noord-Wales.

Wat kun je verwachten?..
  • Reisimpressies. Vliegen, waarmee goed is gevangen
  • De rivieren, waarin is gevist.
  • Leermomenten.
  • Vistechniek, w.o. hengels, lijnen, leaders, enz. enz.
  • Ter inzage liggen een tweetal fotoboeken m.b.t. deze reizen.

En dan slaan we, i.v.m. hemelvaart, 1 week over en gaat Ad op 25 mei een windevlieg voorbinden. Een perfecte timing want ruim een week later (zaterdag 3 juni) gaan we aan de Lek vissen op winde en roofblei.

Hier de benodigdheden voor het binden van de windevlieg:
  • Haak: TMC 5262 # 8 (zijn aanwezig op deze avond)
  • Rood stevig binddraad.
  • Middeldun koperdraad.
  • Uni-Mylar Pearl
  • Rode Yarn.
  • Zwarte hackleveer voor de fibers van de staart en de hackle van de kraag. Voor de kraag kan ook een mooie grote hennen hackleveer.
  • Binnenkort staat het volledige bindpatroon met foto’s op onze website.
/vliegvissen/bindpatronen/2023

Denk bij uw aankopen ook aan onze sponsor Exclusive Flyfishing, waar onze leden 10% korting ontvangen op alle bindmateriaal. Adres: Karel Doormanlaan 50, 1403 TN Bussum.

Voor leden die geïnteresseerd zijn in het vliegbinden beschikt onze vereniging over alle gereedschappen en materiaal om dit ook eens te proberen. Op de bindavonden is er dan gelegenheid om apart van de meer ervaren binders wat les en begeleiding te krijgen.

En zoals altijd op onze clubavonden; koffie/thee (met een koek(je)) staan klaar en we beginnen om 20.00 uur.
--> Ik wil nog eens benadrukken dat alle avonden voor iedereen toegankelijk zijn! <--
Ook niet-leden zijn weer van harte welkom!

Het adres is nog steeds:
Houten.

Dan nog even terug naar afgelopen maand. Tijdens een ingelaste algemene vergadering werden Bart Warmerdam en Rob Roberti gekozen in het bestuur als resp. voorzitter a.i. en penningmeesteer.
Welkom in het bestuur en veel succes!!

Vooraf was ingeschat dat de vergadering niet zo lang zou duren en was Hans van Klinken gevraagd zijn beroemde klinkhamer-vlieg voor te binden. Hans gaf een prachtige demo, niet alleen van het binden, maar ook nog wat tips en trucs.

En op het scheiden van de maand april nog een prima werples door Theo v.d. Poll. Op 27 mei komt hij weer, geef je nu alvast op.

Ik heb al een aantal keren geschreven over ons 50-jarig jubileum. Voor één van deze activiteiten, DE jubileum dag op de Berenkuil in Nijkerk, heb je een uitnodiging ontvangen. Je hebt nog een paar dagen de tijd je op te geven voor deze dag. En ik weet zeker dat je daar geen spijt van krijgt. Iedereen, ongeacht je voorkeur voor de manier van vissen, witvis, karper, vliegvissen, enzovoort, zal genieten van een prachtdag.

Maar ook de leden die er gewoon deze dag bij willen zijn, zonder te vissen, je bent van harte welkom. Hier nogmaals de link naar de uitnodiging:

Dan hieronder de voorlopige agenda voor de komende maanden:
  • 11 mei Presentatie door Ad Hoogenboezem en Feitse Bootsman, vliegvissen in Wales en Lapland
  • 25 mei bindavond met Ad, winde-vlieg
  • 27 mei: Werples door Theo v.d. Poll, zowel voor beginners als gevorderden. Geef je op!
  • 3 juni Winde/Roofblei vissen in de Lek, onder de stuw.
Ook voor de niet-vliegvissers een mooie gelegenheid het vooral op de winde eens te proberen op deze hotspot!

Deze dag zal ook al enigszins in het teken van ons jubileum staan. Laat je verrassen. Laat me even weten of je komt, dan krijg je de details voor deze dag toegestuurd. Zeer zeker geschikt voor alle soorten van visserij!!

• Juli Forel vissen in Cothen. Datum volgt
  • 15-17juli. Vissen in de Kyll bij Kyllburg. Volgeboekt.
  • Zaterdag 23 september, hele dag 50-jarig jubileum. Het is nog mogelijk je hiervoor op te geven: