Nieuwsbrief December 2021

Een prachtige fotopresentatie van het WK 2019 door Bram Zanis en een mooie Perdigonnimf voorgebonden door Ad, waren de activiteiten in november.

Nu december.
Het zal duidelijk zijn dat we onze clubavonden niet live kunnen/mogen/willen houden.
Daarom 2 keer een online bindavond. Tijdens de vorige lockdown ging dat prima, iedereen was enthousiast.
Dus nu op 9 en 16 december gaan we weer achter de pc of laptop meebinden met Ad.

We beginnen beide avonden om 20.00 uur. Geef even door of je er online bij wilt zijn, je krijgt dan op tijd de inlog gegevens. Doe dat even op de whatsapp groep of mail of bel me.

Op 9 december staan er buzzers op het menu.
Hiervoor heb je nodig?..

• Haak: TMC 2487 # 12 of 14.
  • Binddraad: zwart.
  • Voor de ribbing: Fijn holografisch tinsel of dun zilver- of koperdraad.
  • Voor de but, het kontje: Hot orange binddraad.
  • Voor de oranje cheeks: Oranje buzzercheek stripjes. Kan ook van een rood/oranje biot.

Het bindpatroon staat binnenkort op onze website.

En zoals ik in de vorige nieuwsbrief al schreef, het is snoekentijd, dus wordt op de bindavond van donderdag 16 december o.l.v. Ad een snoekstreamer gebonden.

Wat hebben wij nodig om de streamer te binden:
  • Haak: Patridge Universal Predator # 4/0
  • Binddraad: stevig binddraad, wit of zwart bv GSP.
  • Toefje dun glitterdraad.
  • Voor de body: bodyhair, zie foto, of ander soortgelijk.
  • Secondelijm voor de wikkelingen.
  • 3D ogen 10mm.
  • Rood binddraad voor de afwerking van het kopje.
  • Epoxy voor het verlijmen van de ogen en het rode kopje, met het bijbehorende lampje.

Kijk op onze website voor het volledige bindpatroon: /vliegvissen/bindpatronen/snoekstreamer-gebonden-op-16-december-2021.html

Belangrijk: op het moment van schrijven (3.12.2021) is er een technische storing op onze website. (een probleem met het beveiligingscertificaat) Het kan dus zijn dat u ons die dag niet kon bereiken. Wij hopen dat dit zo spoedig mogelijk wordt opgelost.

Op zaterdag 18 december gaat deze snoekstreamer (of een andere natuurlijk) te water.
Ook leden die liever met een werphengel of een spinhengel willen snoeken zijn van harte welkom.
Verzamelen om 10 uur op de Voorveste in Houten ongeveer ter hoogte van nr.7, daar is op zaterdagen voldoende parkeerruimte en volop viswater in de buurt.

Geef ook hiervoor even door of je komt, mocht het te slecht weer zijn, kan ik doorgeven dat het niet doorgaat.

Ook nu; whatsapp, mail of bel als je meedoet.
Dit is de locatie waar we verzamelen:    https://goo.gl/maps/qm64caNAxyvmV6EeA

Noteer ook alvast de volgende data:

• 13 jan. Nieuwjaarsbijeenkomst met een hapje en een drankje
  • 20 jan. Bindavond o.l.v. Ad
  • 10 feb. Presentatie door André Miegies
  • 17 feb. Bindavond

* De presentaties van Sepp Fuchs en Jan van de Boogaard houden we tegoed.

En voor deze keren zul je zelf voor koffie/thee (met een koekje) moeten zorgen.

Blijf gezond. Dan spreken we elkaar binnenkort weer.

Natuurlijk is dit alles onder het voorbehoud dat e.e.a. natuurlijk weer aangepast kan worden zodra er wijziging in de corona-situatie komt, zowel positief als negatief.