Nieuwsbrief februari 2024

De kop is er af!
Januari begonnen we met een hele gezellige nieuwjaarsbijeenkomst. Wat een opkomst!
Na een mooie Nieuwjaars speech door Bart met als motto: “vooral zo doorgaan”, zou Bram iets vertellen over zijn deelname aan het WK Masters in Canada, maar Bram was helaas om trieste redenen niet aanwezig.

Wel werd er al vooruit gelopen op ons lange weekend naar Kyllburg in juni a.s. waar dit jaar maar liefst 20 leden mee naar toegaan.
Een hapje en een drankje werd een flink koud buffet met bijbehorend drankje. Er waren weinig spullen voor de 2e handsbeurs, maar wat er was werd verkocht voor een zacht prijsje of zelfs weggegeven.
De gratis verloting was, mede door gulle giften, een groot succes. Iedereen ging met een prijs(je) naar huis. Al met al een avond waar we met veel genoegen op terug kunnen kijken.

Dan een week later de uitgestelde vlieg (muddler) door Ad voorgebonden. Opnieuw wisten heel veel leden de weg naar De Grund te vinden.

In februari krijgen we op de 8e bezoek van Sander en Dennis van de firma Big Streamers. Zij gaan ons wat vertellen over het vissen met streamers en gaan er ook minstens 1 met ons samenbinden. Materiaal hoef je niet mee te nemen, daar zorgen zij voor. Dus alleen je vice plus gereedschap. Je kan dus meebinden maar dat is dus zeker geen must.

Op donderdag 15 februari gaat Ad de Booby voorbinden:

Wat hebben we hiervoor nodig?..
  • De haak: TMC 5262 # 10 (hoef je niet te kopen, is aanwezig)
  • Binddraad GSP Kleurloos.
  • Groene en/of pink roze zonkerstrip. De fluokleuren zijn top.
  • Booby tubes kleur groen 5 mm.
  • Chenille Fluo Chartreuse 120 UV large van Textreme.
  • Eventueel een mini drupje secondelijm.

Op onze website een volledig overzicht van de wijze van binden.
/vliegvissen/bindpatronen/2024/de-booby-gebonden-op-15-februari-2024.html

Over de website gesproken, Pim heeft wat aanpassingen gemaakt zodat alles nog overzichtelijker en duidelijker is geworden.

Onder aan deze nieuwsbrief nu al de uitnodiging voor de Algemene Vergadering op 14 maart. Nu reeds deze uitnodiging i.v.m. bestuurswijzigingen en de statutaire regels hieromtrent.

Dan de agenda zoals die op dit moment bekend is:
  • 8 februari, presentatie en evt. binden door Big Streamers (Dennis en Sander).
  • 15 februari, bindavond met Ad (Booby)
  • 14 maart, Algemene Leden Vergadering, 2e Gedeelte van de avond presentatie René van Heezik, (Weevz)
  • 21 maart, bindavond met Ad
  • 1 en 8 juni, Werples door Theo v.d. Poll
  • 14 – 17 juni weekend Eifel.
En ook nu weer, op onze clubavonden geldt nog steeds; koffie/thee (met een koek(je) staan klaar en we beginnen om 20.00 uur.
Alle avonden voor iedereen toegankelijk. Ook niet-leden zijn weer van harte welkom!

Houten.

===============================================================

Hierbij wordt u uitgenodigd voor de algemene vergadering te houden op donderdag
14 maart 2024 in het Sociaal Cultureel Centrum De Grund, De Poort 79, 3991DX, Houten.

Aanvang 20.00 uur, zaal is open om 19.30 uur.

De vergaderstukken worden in een kleine oplage ter plaatse uitgereikt. Wilt u ze eerder inzien stuur dan even een e-mailtje naar hsvdebilt@gmail.com en wij mailen u de gevraagde stukken. De financiële stukken zijn alleen op de avond zelf te verkrijgen.

Agenda algemene vergadering

1 Opening
2. Vaststelling agenda, inbreng agendapunten.
3. Mededelingen
4. Verslagen Algemene Vergaderingen van 9 maart en 20 april 2023 (Bijlagen A en B)
5. Jaarverslag 2023 (Bijlage C)
6. Verslag kascontrolecommissie
7. Vaststelling jaarrekening 2023
8. Benoeming leden kascontrolecommissie 2025
9. Vaststelling begroting 2024
10. Bestuurssamenstelling.
Aftredend en niet herkiesbaar Bart Warmerdam (voorzitter a.i.), Het bestuur stelt voor in
zijn plaats te benoemen Wim Verloop.
Aftredend en herkiesbaar Henri Oostendorp (activiteiten)
11. Bestuurlijke voornemens 2024.
12. Rondvraag
13. Sluiting
Met vriendelijke groet
Ineke Lam, secretaris.

===================================================================
Hieronder het artikel in de statuten van Hsv de Bilt dat betrekking heeft op de bestuursverkiezing:

Bestuur; benoeming van bestuursleden
Artikel 9
1. Het bestuur bestaat uit een oneven aantal leden, waaronder een voorzitter, een
secretaris en een penningmeester, die allen handelingsbekwaam moeten zijn.
2. Bestuursleden worden benoemd door de algemene vergadering op basis van een niet-bindende voordracht, welke voor elke vacature wordt opgemaakt door het bestuur. Een zodanige voordracht kan ook worden opgemaakt door een groep van 5 of meer leden. Een voordracht hoeft voor elke vacature slechts één naam te bevatten.
3. De voordracht(en) vanuit het bestuur wordt (worden) bij de oproeping voor de vergadering waarin de benoeming van bestuursleden aan de orde komt, medegedeeld. De voordracht(en) vanuit de groep van leden moet (moeten) uiterlijk vier weken vóór de dag der vergadering schriftelijk bij het bestuur zijn ingediend, vergezeld van een bereidverklaring van de voorgedragen kandidaat om bij zijn benoeming tot bestuurslid die functie te aanvaarden. De voordracht(en) vanuit de leden wordt (worden) in de agenda voor de desbetreffende vergadering vermeld.
4. De algemene vergadering kan met tenminste tweederde van de uitgebrachte stemmen een bestuurslid benoemen buiten de opgemaakte voordracht(en) om.
5. Het lidmaatschap van het bestuur is onverenigbaar met het lidmaatschap van de kascommissie.