Nieuwsbrief december 2019

De laatste maand van het jaar alweer. Een maand waarin we nog twee keer bij elkaar komen.

Lezing van Jo Hendrix

Allereerst komt op donderdag 12 december Jo Hendrix van Fauna (Raamsdonksveer).
De binders onder ons kunnen samen met Jo een aantal nymphen binden, o.a. de copper pheisanttail. Verder gaat Jo wat vertellen over Micro Skagit, voor de enkelhandige vliegenhengel, een redelijk nieuwe techniek. Ook Fauna, FlyCatingSport.NL en Future Fly komen aan de orde.

Het kon wel eens een lange zit worden, want als Jo aan het woord is blijft hij vertellen. Maar wel uitermate interessante verhalen!

Binden

Op 19 december staat dan het binden van baarsstreamers o.l.v. Ad op het programma. Het patroon inclusief een fotoreportage hiervan komt kunt u vinden onder VLIEGVISSEN --> BINDPATRONEN.

Dan gaan we naar het nieuwe jaar..

Het grootste gedeelte van het programma voor de 2e seizoenshelft vind je hieronder:

9 januari Nieuwjaarsbijeenkomst vanaf 20.00 uur.

• Hapje en drankje en ..
  • Presentatie door Johan Struwe, visgids Biesbosch
  • 16 januari Binden met Ad Werdekker, vanaf 19.30 uur
  • ZATERDAG 18 januari 10.00 uur tot 16.00 uur inclusief gratis lunch
  • Binden met Jan de Haas
  • 13 februari Binden met Ad Werdekker, vanaf 19.30 uur
  • 20 februari Presentatie door Mike Dijkstra, visgids Amsterdam, 20.00 uur
  • Vliegvissen in Slovenië en op de Test (UK)
  • 12 maart Algemene Ledenvergadering, aanvang 20.00 uur
  • 19 maart, binden met Ad Werdekker, aanvang 19.30 uur
  • 9 april, binden met Martie v.d. Brand, aanvang 20.00 uur
  • 16 april binden met Ad Werdekker, aanvang 19.30 uur
  • 14 mei n.n.b.
  • 28 mei laatste vond van het binnen-seizoen, o.a. binden met Ad Werdekker, 19.30 uur

Voor het binden op 18 januari dient men zich van te voren op te geven. Vol = vol.
Mail (henri.oostendorp@gmail.com) of bel (06-10440020) even met ondergetekende.

Alvast hele prettige feestdagen en goede jaarwisseling en hoop jullie allemaal te zien op de nieuwjaarsbijeenkomst op 9 januari a.s. en graag tot ziens op één of meerdere donderdagen in De Grund, De Poort 79, Houten.

De koffie en/of thee staan klaar!
Ook niet-leden zijn van harte welkom!! (m.u.v. de nieuwjaarsbijeenkomst en de algemene ledenvergadering)

06-10440020, henri.oostendorp@gmail.com