Nieuwsbrief mei 2024

Eerst even melden dat je je nog op kunt geven voor het winde/roofblei vissen en/of werples op zaterdag 8 juni bij Vianen (inclusief lunch). De werples wordt gegeven door Theo v.d. Poll. Theo neemt ook zijn bekende twisted leaders mee. Te koop vanaf € 5,-- per stuk!

Voor het weekend Kyllburg (14 – 17 juni) is er plotseling 1 plek vrijgekomen. Grijp je kans!

Wat staat ons te wachten in mei?

We beginnen mei met een presentatie door Harm ten Cate op donderdag 16 mei (dus niet de 2e donderdag i.v.m. hemelvaart). Harm komt iets vertellen over het vissen op zeebaars. En dan deze keer niet over de gebruikelijke plekken zoals de Nieuwe Waterweg of IJmuiden, maar de hotspots in Zeeland. In het zeebaarsseizoen vist hij vooral rond Schouwen-Duiveland. Ook kunnen ervaringen op andere Zeeuwse stekken aan de orde komen. Dit belooft een bijzonder interactieve avond worden!

Dan een week later op donderdag 23 mei dus, alweer de laatste bindavond van het seizoen 2023 – 2024. Ad gaat samen met jullie een “goed vangende Kyll-nymph” binden.

Wat heb je nodig om deze nimf te binden?..

• Haak: Hanak H450 BL # 16 of TMC 403BLJ (aanwezig)
  • Tungsten slotted kraal zilver 3 mm. (is er ook)
  • Zwart binddraad.
  • Fibers uit de fazantenstaartveer.
  • UNI-Floss hot oranje.
  • Zilverdraad voor de ribbing.
  • Spectra Dubbing van Hands no. 96.
  • Fire orange binddraad.

Het gehele patroon staat op onze website: /vliegvissen/bindpatronen/2024/de-kyllnimf.html

Terugblikkend op april; Marcel Opsteegh heeft velen van ons wat geleerd over het zgn. Euronymphen. Ook wed Bram die avond nog even in het zonnetje gezet voor zijn resultaat bij het NK-vliegvissen 2023 waar hij met zijn Hanak team 1e werd!

Ad bond een week later een spent/spinner, een vlieg waar ik persoonlijk hele goede herinneringen aan heb. Misschien gaat dat weer lukken in juni op de Kyll?..!

Dan ziet de voorlopige agenda er als volgt uit:
  • 16 mei, presentatie door Harm ten Cate, vissen op Zeebaars en dan in het bijzonder in Zeeland.
  • 23 mei, bindavond met Ad. Kyll nymph
  • 1 juni 10.00 uur verzamelen parkeerplaats aan de Lek (Tull en ’t Waal ), werples door Theo v.d. Poll). Vol.
  • 8 juni 10.00 uur verzamelen Ponthoeve Vianen. Windevissen aan de Lek bij Vianen en voor de geïnteresseerden ook weer werples door Theo v.d. Poll. Plm 12.00 uur lunch bij de Ponthoeve. Hiervoor dien je je even op te geven bij mij.
  • 14 – 17 juni weekend Eifel (op dit moment nog 1 plek vrij door een afzegging)
  • Juli, avondje forelvissen in Cothen (precieze datum volgt)
  • Augustus, middagje vissen aan de Schalkwijkse wetering (precieze datum volgt)

Op donderdag 12 september beginnen we dan alweer met onze clubavonden voor het nieuwe seizoen. De eerste avond diverse korte presentaties door eigen leden. Dit is dan toch weer in De Grund. Dit gebouw blijft er nog even staan.
En ook nu weer, op onze clubavonden geldt nog steeds; koffie/thee (met een koek(je) staan klaar en we beginnen om 20.00 uur.
Alle avonden voor iedereen toegankelijk. Ook niet-leden zijn weer van harte welkom!

Houten.