Nieuwsbrief mei 2020

Was de vorige nieuwsbrief nogal in mineur door de coronacrisis; nu gelukkig wat beter nieuws!

-De buitenactiviteiten zoals we die in de zomer kennen, lijken door te kunnen gaan.
Allereerst..

Werplessen

Die staan nu gepland op 7 juni a.s.
Het volgende schreef Krijn hierover:

“Om de onderlinge contacten te onderhouden en de vaardigheden bij te slijpen, lijkt het mij leuk om op 7 juni aanstaande les te geven op de Gravenbol.

Mijn voorstel is om te starten om 09.45 uur en te eindigen om 14.00 uur. Daarna kan iedereen nog wat van het geoefende in praktijk brengen en proberen een visje te verschalken.

De inhoud van de dag zou onder andere kunnen bestaan uit het oefenen van de basisworp, de rolworp, het dubbel strippen en de reach cast. Mochten er wensen zijn, dan passen we het programma aan.
Omdat de rolworp en de reach cast waterworpen zijn, is het noodzakelijk een waadbroek mee te nemen. Alleen laarzen meebrengen is onvoldoende!

Rond het middaguur houden we even een pauze om wat te eten en drinken. Uiteraard moet eten en drinken door de cursisten zelf worden verzorgd.

Van een ieder wordt verwacht dat hij de hygiëne- en afstandsregels eerbiedigt. We moeten zuinig zijn met ons zelf en op elkaar. Wil je meerdere hengels gebruiken, dan zelf meebrengen. Het uitwisselen van hengels is deze keer niet de bedoeling. Omdat iedereen wat verder van elkaar staat en ook bij voor- en nabesprekingen afstand moet houden, zal ik wat harder moeten roepen maar dat lukt wel.

Met vriendelijke groeten,

Krijn”

Ik neem contact op met diegenen die zich voor de lessen in april hadden opgegeven. Anderen die alsnog mee willen doen, kunnen dat via mail of telefoon even laten weten. Ook beginners zijn van harte welkom!

Forelvissen

Op woensdagavond 15 juli staat het vissen bij forelvisvijver Cothen gepland. Vanaf 18.00 uur is er een vijver gereserveerd voor ons. Het zal duidelijk zijn dat hier de 1,5, meter regel van toepassing is. Koelbox verplicht.

Deze avond is voor alle leden. Er kan zowel met de werphengel als de vliegenhengel als de vaste stok gevist worden. De eigen bijdrage is € 10 per persoon.

Als je er bij wilt zijn, laat dit dan even aam mij weten via mail of telefonisch. Als je je al via de whatsappgroep hebt aangemeld hoeft dat niet opnieuw.

Vliegvistrip

Ook ons weekend naar de Kyll gaat misschien wel door. Dat zal dan zijn in het weekend van 15 augustus. Ook hier hadden zich al vrij veel leden voor opgegeven, die zal ik binnenkort contacten met de vraag of ze nog steeds mee willen. Zij die alsnog mee willen: bel of mail me.

Het plan is om vanaf de 2e donderdag van september weer de clubavonden te organiseren. Misschien in een aangepaste vorm, maar daarover in een volgende nieuwsbrief.

Blijf gezond. Dan spreken we elkaar binnenkort weer.

Vriendelijke groet,

Henri.oostendorp@gmail.com