Blob, Comorant, Gurgler

Hallo clubleden, vliegbinders,

Na een goed bezochte presentatie van Hans Bock op donderdag 8 december over het vissen op forel in het reservoir van de Ronde Bleek, heeft Hans met zijn presentatie het een en ander bij ons los gemaakt!

Niet alleen het enthousiasme waarmee Hans het brengt was aanstekelijk, maar ook de wijze waarop hij zijn forellen wist te haken verdient een vervolg.
Gezien hebbende de mooie leerzame filmpjes die Hans ons heeft toegezonden kwam bij mij het idee op om een bindavond aan zijn presentatie te wijden.

Deze bindavond, Thema Bindavond Hans Bock Vliegen, ziet er iets anders uit dan gewoonlijk.
Altijd maak ik een bindpatroon met foto’s van de te binden vliegen die ik naar Pim stuur en die deze dan vervolgens mooi op de website plaatst.

Op de komende thema bindavond gaan we aan de hand van de genoemde vliegen en de hieronder staande materialen die jullie bij het binden moeten gebruiken aan de slag.
Zoals gebruikelijk krijgen jullie de haakjes weer gratis van HSV De Bilt. De rest is uiteraard voor eigen rekening.

Op de bindavond van 9 februari gaan we drie vliegen binden waarover Hans Bock o.a. heeft verteld in zijn presentatie en met succes zijn forellen wist te vangen.
Te weten de Blob, de Comorant en de Gurgler.

Materialen:
Voor de Blob hebben wij nodig:
  • haak TMC 2488 # 10
  • binddraad kleur rood
  • Booby Eyes geel 6mm ( dit zijn ronde staafjes foam in div. kleuren )
  • T-15 (Translucent chenille van Flybox ) kleur zwart of andere Blob Chenille

Zwart is de kleur waar Hans zijn forellen mee haakte. Ik zou persoonlijk meerdere kleuren in mijn doos willen hebben.

Voor de Comorant hebben wij nodig:
  • haak TMC 5212 # 10, binddraad rood
  • zwarte Marabou
  • pauwenfibers
  • stripje UNI-Mylar red voor de ribbing.

Voor de Gurgler hebben we nodig:
  • haak TMC 5262 # 6, binddraad witte GSP
  • Witte Bucktail
  • enkele glitterdraadjes
  • witte cactuschenille
  • witte hackleveer
  • stripje witte polycelon en rode booby eyes.

Voorts is het aan te raden een tubetje secondelijm mee te nemen om hier en daar bij het binden een heel klein drupje te plaatsen.

Ik zal van de genoemde vliegen een foto maken die met dit schrijven ruim van tevoren op onze website zal staan:

Bekijk ook de filmpjes van Hans Bock, heel erg leerzaam!

Tot op de bindavond van 9 februari, groet en bind ze Ad Werdekker.