Nieuwsbrief september 2020

Zo, we gaan weer beginnen aan de clubavonden, zoals in de laatste nieuwsbrief al aangekondigd.

De bedoeling was dat donderdagavond 10 september Marco Kraal zou komen. Gisteren is echter zijn moeder overleden. Uiteraard komt hij nu niet, maar heeft beloofd binnenkort zeker een presentatie te zullen geven.
We hebben een prima vervanger gevonden, Ineke Lam, niet alleen lid van onze vereniging maar ook van het Nederlands damesteam vliegvissen. Ineke gaat aan de hand van haar fotoverzameling de avond verzorgen. Kom dus a.s. donderdag, aanvang 20.00 uur.

Bindavond

Een week later de bindavond onder leiding van Ad Werdekker.
Aanvang 19.30 uur. Deze avond staat de vlieg die we in maart al zouden binden weer op het programma; de Stimulator.

- Wat hebben we nodig om deze vlieg te binden?

• Haak: curved drogevlieghaak # 8 t/m 12. Bv. TMC 2312 (worden door Hsv de Bilt geleverd)
  • Oranje binddraad.
  • Crèmekleurig hert haar. Let op dat de haren niet te kort zijn, ongeveer 3 cm.
  • Oranje floss voor het lijfje.
  • Bruine hackle-veer voor het lijfje.
  • Grizzly hackle-veer voor de kop.
  • Gele dryfly dubbing voor de kop.
  • De gebruikte kleuren kunnen afwijken naar het idee van de binder.

Voor een uitgebreid bindpatroon met foto’s zie de site van Hsv de Bilt:

Aanpassingen ivm de pandemie

We moeten ons uiteraard aan de corona-regels houden. Bij de ingang zal je gevraagd worden of je coronaverschijnselen hebt (koorts, verkouden, enz.). Maar ik neem aan dat iedereen zo verstandig is thuis te blijven als hij of zij maar het geringste vermoeden heeft dat het niet goed is.
Ook staat er een desinfecteringsmiddel bij de ingang.

Door de medewerking van de gemeente Houten kunnen de presentatieavonden in de grotere ruimte plaats vinden.

Verder betekent dit voor ons dat we bij de bindavonden wat verder (1,5 meter) van elkaar af moeten zitten. Op beide avonden zal de opstelling van tafels en stoelen dan ook wat anders zijn dan gebruikelijk.
En er wordt een lijst bijgehouden van de aanwezigen.
Natuurlijk is dit alles onder het voorbehoud dat e.e.a. natuurlijk weer aangepast kan worden zodra er wijziging in de corona-situatie komt, zowel positief als negatief.

Nog even alle data voor het komende seizoen:
.
10 september: Ineke Lam,
17 september binden van de stimulator,
8 en 15 oktober, 12 en 19 november, 10 en 17 december
14 en 21 januari, 11 en 18 februari, 11 en 18 maart, 8 en 15 april, 20 en 27 mei.

De eerste datum v.d. maand een presentatie, de tweede datum de bindavond.
Altijd op donderdagavond
De presentatie-avonden beginnen om 20.00 uur, de bindavonden om 19.30 uur.

En voor wie het nog niet weet; koffie/thee (met een koekje) staat klaar.
Ik wil nog eens benadrukken dat deze avonden voor iedereen toegankelijk zijn, zeker de presentaties zijn er voor alle vissers.

Ook niet-leden zijn weer van harte welkom!

Het adres is ongewijzigd:
3991 DX Houten.

Blijf gezond. Dan spreken we elkaar binnenkort weer.