HSV De Bilt 50 jaar jong

50 jaar, oftewel een halve eeuw, dat is een behoorlijke mijlpaal. Het betekent dat het bedrijf in kwestie recessies overleefd heeft en andere problemen ook niet uit de weg is gegaan. Met recht is de HSV De Bilt trots op het behalen van het 50 jaar jubileum!

Een klein groepje mannen geïnteresseerd in de hengelsport besloot op 14 oktober 1973 tot het oprichten van een hengelsportvereniging, de HSV de Bilt. Er was toen nog geen landelijk geldige VISpas en de vereniging had geen eigen water. De gemeente De Bilt verleende weinig medewerking, maar door aansluiting bij de Gewestelijke Pachtcommissie Utrecht, kon er toch in voldoende water gevist worden. Inmiddels heeft de vereniging het visrecht in een aantal wateren binnen en rond De Bilt. De vereniging is aangesloten bij Sportvisserij Nederland en kan …………

Van een kleine vereniging is de HSV De Bilt inmiddels uitgegroeid tot een flinke vereniging met ca 1000 leden. De toeloop van leden creëerde ook belangstelling voor andere onderdelen van de hengelsport zoals het vliegvissen en vliegbinden. Twee keer per maand wordt in een prachtige accommodatie in de gemeente Houten activiteiten voor vliegvissers gehouden. Ook niet –leden kunnen aan deze activiteiten deelnemen.

Daarnaast kent de vereniging tal van buitenactiviteiten. Kijk voor de activiteiten elders op deze site.

Het bestuur van de HSV De Bilt ziet de toekomst positief tegemoet. Het ledental neemt nog steeds toe. Wij blijven met andere partijen samenwerken en zijn alert op zoek naar nieuwe uitdagingen en maatschappelijke ontwikkelingen.