Nieuwsbrief april 2024

De maand maart stond natuurlijk vooral in het teken van de Algemene Ledenvergadering.
Een zeer geanimeerde vergadering, waarin we Wim welkom heetten als onze nieuwe voorzitter.
Doordat Bart helaas niet aanwezig kon zijn namen we een week later afscheid van hem als voorzitter. En dat deden we o.a. door hem een paar van zijn favoriete drankjes te geven. Meer dan verdiend!
Bart heeft in een jaar waar we plotseling zonder voorzitter/penningmeester kwamen prima leidinggegeven aan een gedeeltelijk nieuw bestuur.

Dan de komende maand.
“Vergeet droog, vergeet nat, vergeet ook zinklijnen en indicators. Op 11 april gaan we tight line nymph vissen, op z’n Frans, Pools, Spaans èn Tjechisch. Op een hoop geveegd: Euro style nymphing. Is dat eigenlijk nog wel vliegvissen?”
Marcel Opsteegh komt vertellen hoe hij het doet, waarom, waar en ook waarmee.

Op donderdag 18 april gaat Ad dan de Spent/Spinner voorbinden. Een vlieg waar we volgens Ad ook prima mee kunnen vissen tijdens ons weekend Kyllburg!

Wat hebben we voor deze vlieg nodig?..
  • Haak: Gamagatsu F 11 # 14 (is aanwezig)
  • Dun zwart binddraad.
  • Enkele fibers voor de staart van een Qoc de Leon ( pardoveertje )
  • CDC-veertjes bruin voor het lijfje en de torax/pootjes ongeveer 4 cm lang.
  • Mallard veertje voor de WallyWing vleugel. Ongeveer 6/7 cm is groot genoeg.

Dan de voorlopige agenda:
  • 11 april, presentatie door Marcel Opsteegh, Euronymphing
  • 18 april, bindavond met Ad, Spent/spinner
  • 16 mei, presentatie door Harm ten Cate, vissen op Zeebaars en dan in het bijzonder in Zeeland.
  • 1 juni, Werples door Theo v.d. Poll
  • 8 juni, windevissen aan de Lek en voor de geïnteresseerden ook weer werples door Theo v.d. Poll. Lunch bij het pannenkoekenhuis in Vianen
  • Voor zowel 1 als 8 juni dien je je even op te geven bij mij.
  • 14 – 17 juni weekend Eifel (volgeboekt)
  • Juli, avondje forelvissen in Cothen (precieze datum volgt)
  • Augustus, middagje vissen aan de Schalkwijkse wetering (precieze datum volgt)
Op donderdag 12 september begint dan alweer met onze clubavonden. De eerste avond diverse korte presentaties door eigen leden. Dit is dan in de nieuwe locatie.

En ook nu weer, op onze clubavonden geldt nog steeds; koffie/thee (met een koek(je) staan klaar en we beginnen om 20.00 uur.
Alle avonden voor iedereen toegankelijk. Ook niet-leden zijn weer van harte welkom!

Houten.