Nieuwsbrief april 2022

Het kan zo maar gebeuren dat een Algemene Leden Vergadering gezellig en leuk wordt!
En dat was die van afgelopen maand! Een prima verlopen vergadering waarbij door de inbreng van de aanwezige leden weer wat nieuwe activiteiten toegevoegd zullen worden op de toch al volle agenda.

Daarna nog een tijdlang gezellig bij elkaar zijn. En met een hapje en een drankje, werd de gratis verloting en de verkoop van 2e hands vis spullen een groot succes. Door de grote inbreng van één van onze oud-leden, konden er heel veel spullen verkocht worden.

En dan hadden we een week later de uitgestelde presentatie door André Miegies.
André deelde heel wat van zijn kennis over het vissen op grote baarzen (met soms hele leuke bijvangsten) met ons. Ook bond hij noch en paar van zijn favoriete baars-streamers voor. Weer heel veel van geleerd.

Deze maand op het programma op 14 april Jan v.d. Boogaard, met als onderwerp Macro Fauna. Of zoals Jan het zelf omschrijft:
"Een ambitieuze poging een lezing te produceren met de informatie die ik zelf had willen hebben toen ik 40 jaar geleden begon te vliegvissen."

Op 21 april een bindavond met Bram Zanis. Bram bindt deze avond een drietal nimfen:

1. Nimf 1/ caddis / voor regenboog/ bruintjes
  2. Nimf 2 / haft / eendagsvlieg/ voor bruintjes/ vlagzalm
  3. Nimf 3 /steenkruiper / voor bruintjes / vlagzalm

Best een aardige lijstje! Maar dan hebben we zeker wat mooie variaties.
Ik stuur de lijst met benodigdheden op korte termijn naar de vliegvissers.

Dan de 2 laatste avonden v.w.b. het binnenseizoen 2021/2022:
  • 12 mei Sjoerd Siemensma. Snoeken met de streamer.
  • 19 mei Bindavond met Ad, Super Pupa
Alle avonden beginnen om 20.00 uur.
En zoals gebruikelijk; koffie/thee (met een koek(je)) staan klaar.
Ik wil nog eens benadrukken dat:

alle avonden voor iedereen toegankelijk zijn, zeker de presentaties zijn er voor alle vissers. Ook niet-leden zijn weer van harte welkom!

3991 DX Houten.

Dan de, aangepaste, voorlopige zomeragenda:
  • 14 of 21 mei Winde/Roofblei vissen in de Lek, plaats en tijd volgen.
  • 18 juni Werples door Leon Godijk, plaats: recreatiegebied Tull en ’t Waal aan de Lek. Aanvang 10.00 uur.
  • 13 juli Cothen, vissen in de forellenput ’t Groenewoud. Aanvang 18.00 uur. Deze avond is zeker ook voor de niet-vliegvissers. Werphengel, vaste stok, vlieghengel; allemaal toegestaan deze avond. Na afloop nog een hapje en een drankje.
  • 23-25 juli Vliegvissen in Duitsland, onder voorbehoud.
  • 3-5 sept. Weekend Kyllburg.
Dit weekend van 3-5 sept. is inmiddels volgeboekt!

Voor de data waar een *) voor staat, graag van tevoren aanmelden. Uiteraard is e.e.a. afhankelijk van de accommodatie(s) en bij het vissen op de Lek zal ook het weer een factor zijn.

Er komen nog wat zomeractiviteiten bij. Zo zoeken we nog naar data voor een dagje vissen op de Berenkuil, een dag zeebaars vissen op de 2e Maasvlakte, een viswedstrijd aan de Schalkwijkse Wetering en nog een open dag voor iedereen die kennis wil maken met vliegvissen en/of vliegbinden.
Deze laatste dag zal waarschijnlijk in september zijn. Je ziet het; volop redenen om achter de geraniums weg te komen!

Coronaregels:
Deze zijn er inmiddels bijna niet meer, maar we hopen dat je thuisblijft als je maar het geringste vermoeden hebt dat het niet goed is en laat je dan eventueel testen.

P.S.1 Tijdens de Algemene Vergadering hebben we het nog even gehad over TBE, een virusziekte die je kunt oplopen door een tekenbeet. Aanzienlijk gevaarlijker dan de ziekte van Lyme. Je kunt je bij de GGD laten vaccineren tegen dit virus. 3 keer een vaccinatie met een tussentijd van een maand en je bent voor 3 jaar veilig (95%). Informeer bij je zorgverzekeraar of de vaccinaties in jouw geval vergoed worden via de aanvullende verzekering. Maar goed insmeren met DEET helpt ook.

P.S.2. Op onze website de laatste stand van zaken betreffende de aanvraag/verleging van de Duitse vergunning..
/lidmaatschap/het-aanvragen-van-een-duitse-visvergunning.html