Bindpatroon baarsstreamertjes gebonden in december 2019

Hallo Leden/vliegbinders,

Op speciaal verzoek gaan wij op de eerstvolgende bindavond op donderdag 19 december een baarsstreamertjes binden.

Wat hebben wij nodig voor het binden van het streamertje?..

• -Stevig rood binddraad.
  • -Als haak gebruiken wij de TMC-haak 5263 # 4.
  • -Als oogjes gebruiken wij kettingoogjes.
  • -plat zilvertinsel.
  • -Koperdraad voor de ribbing.
  • -rode poolvos.
  • -glitterdraden.
  • -bucktail, kleur naar keuze. ( advies: wit of zwart )
  • -grizzly hackleveertjes.

Op de haaksteek wikkelen wij van voor naar achter een plat zilvertinsel wat wij weer verstevigen met een ribbing van koperdraad.

Vervolgens binden we achter het haakoog boven op de haaksteek de kettingoogjes in.

Hierna selecteren we 4 hackleveertjes en maken die op maat en binden we aan beide zijden langs de haaksteel twee grizzly hacklerveertjes in.

Voorts binden wij achter de kettingoogjes een niet te dik toefje bucktail in, kleur naar keuze.
Hierna binden wij aan weerszijden een paar glitterdraden in.

We draaien de haak met de haaksteel naar boven en binden aan de onderzijde van het streamertje, net achter de oogjes, een klein toefje rode poolvos in.

De sprieten glitter knippen we op lengte gelijk aan het streamertje.

Hierna binden we het streamertje af.

Zoals te zien is op de laatste foto kan men het streamertje ook binden met een andere kleur bucktail en een andere toef onder de haak. Bij de onderste van de twee streamertje is een plukje uit de staart van een eekhoorn gebruikt.

Doordat de kettingoogjes bij het vissen naar beneden zullen draaien zal bij het strippen het streamertje “”up site down”” gevist worden.

Kom dus gezellig langs, op donderdagavond 19 december in het Sociaal Cultureel Centrum De Grund, De Poort 79, 3991DX, Houten. De zaal is vanaf 19:30 open. Ook niet leden zijn van harte welkom!

Route:

Vriendelijke groet Ad Werdekker.