Nieuwsbrief april 2021

Op 8 april gaan we opnieuw online aan de slag. Henk Schiltmans gaat een presentatie geven over zeeforel vissen vanaf het eiland Funen (Denemarken).

Henk is een zeer ervaren vliegvisser en is ook eigenaar van een webshop (flyfishingdutchman.nl) voor vliegvissers en op afspraak kun je ook in zijn winkel in Uden terecht.

Deze presentatie staat dus op 8 april a.s. om 20.00 uur gepland. Het makkelijkst in om al even wat eerder in te loggen via jitsi, dan kun je de verbinding goed testen.

Er hebben zich liefst 25 leden opgegeven om er die avond online bij te zijn.

Jullie krijgen allemaal weer een link door van Pim waarmee je kunt inloggen.

Je hebt hiervoor een pc/laptop nodig met uiteraard werkende speakers, die is voorzien van een camera (niet persé noodzakelijk) en als je ook vragen wilt stellen moet er ook een microfoon aan zitten.

Je hebt geen extra programmatuur nodig behalve de browser en natuurlijk een internet verbinding. Je kunt eventueel zelfs meedoen met een modern tablet als dat makkelijker is. Zolang de speakers, ( microfoon en de camera) maar werken.

Dan staat 15 april (aanvang 20.00 uur) gepland om een online bindavond te houden. Ad heeft zijn bindtafel weer klaar staan en de techniek, om naast Ad ook de kop van de vise goed te kunnen zien, is ook (bijna) klaar.

Deze avond gaan we met het programma ZOOM werken. De beeld- en geluidkwaliteit is dan wat beter, wat bij het binden toch wel belangrijk is. Je kunt Zoom vooraf installeren, maar is niet persé nodig. Ook hierover krijg je vooraf van Pim instructies. We gaan die avond de snake-fly binden, een “vlieg” die eerder door het coronavirus werd verdreven.

Wat heb je er voor nodig?
  • Haak: TMC 3761 # 8, 2 stuks voor de vlieg met 2 haken.
  •  Zwarte zonkerstrip, in lengterichting gesneden. Andere kleur kan ook.
  •  Stukje backing van ongeveer 10 a 12 cm lang.
  •  Stevig binddraad bv. GSP.
  •  Zwarte dubbing. Eventueel dubbing met een glittertje.
  •  Enkele glitterdraden.
  •  Eventueel en toefje rode polar fox.
  •  Kettingoogjes of epoxy.
Ik had al haken en ook zonkerstrips aangeschaft in de veronderstelling dat ik die op de bindavond kon uitdelen.
Dat gaat dus nu niet. Als je me even laat weten dat je mee bind en deze 2 onderdelen niet hebt, kan ik je deze spullen opsturen. Stuur dan even je adres naar mij.

Een uitgebreide omschrijving staat ook op onze website:

Vriendelijk groet en blijf gezond,

Henri Ostendorp