Quill Buzzer gebonden in oktober 2019

Hallo leden vliegvissers / vliegbinders.
Het bindseizoen is weer begonnen en de eerste bindavond staat weer voor de deur.

Op de eerstvolgende bindavond donderdag 17 oktober komen we weer in Houten bijeen om de eerste vlieg van dit seizoen te binden.
Zoals het laatste bindseizoen gewoonlijk was kunnen de leden op de bindavond zelf aangeven welke vlieg er voor de komende bindavond op het programma staat.

Om het niet al te ingewikkeld te maken wil ik de komende bindavond aftrappen met het binden van een zeer aan te bevelen nimfje voor de forellenput en wel de Quill Buzzer. Een nimfje die op simpele maar zeer doeltreffende wijze gevist kan worden.
Meestal onder de beetverklikker op de gewenste diepte met de wind mee laten drijven.

Wat moeten we meenemen om de buzzer te binden?....

• Haak bv. TMC 2487 # 10 tm 14 (foto is haakje 12) of een soortgelijke haak.
  • zwart binddraad.
  • Quill van de pauwenfiber, stripje van de pauwenfibers waarvan de harige fibertjes zijn weggegumd.
  • Rode of gele biots voor de cheeks.
  • Stripje UV tinsel voor de extra schittering.
  • Voor de afwerking een heel dun laagje UV vernis.
  • UV-lamp om de vernis uit te harden.
  • Desgewenst kan de Buzzer voorzien worden van een ribbing en een kontje zoals oa bij de groene Buizer te zien is. Het lijfje hiervan is van zwart binddraad gewikkeld.
Zie de foto’s van mijn volledige bindpatroon:

Graag zien wij jullie op de komende bindavond tegemoet om gezellig de buzzer te binden en met elkaar van gedachten te wisselen over onze leuke hobby. Tot dan.

Vriendelijke groet Ad Werdekker.

Kom dus gezellig langs, op donderdagavond 17 oktober in het Sociaal Cultureel Centrum De Grund, De Poort 79, 3991DX, Houten. De zaal is vanaf 19:30 open. Ook niet leden zijn van harte welkom!

Route: