Nieuwsbrief januari 2023

Om te beginnen wil ik alle leden, namens het bestuur van Hsv de Bilt, een heel goed, gezond en visrijk 2023 wensen!

Maar eerst nog heel even het afgelopen jaar.. Dat hebben we afgesloten met een wel heel fraaie presentatie door Hans Bock en op de bindavond een al even mooie snoekstreamer voorgebonden door Ad.

Dan het voor ons liggende jaar..
In 2023 bestaat de vereniging 50 JAAR! En dat zullen jullie weten!!
Het hele jaar door zullen er extra activiteiten zijn om dit jubileum te vieren. Houd de agenda op de website en de maandelijkse nieuwsbrief in de gaten om niets te missen.

Op zaterdag 7 januari staat er weer en ochtend/dag snoeken op het programma. De vorige snoekdag (november) is zo goed bevallen dat we het nog een keer over doen. Geef even door als je interesse hebt. Doe dat per mail, whatsapp of telefoon, allemaal goed.

Daarna zullen we op de nieuwjaarsbijeenkomst, donderdag 12 januari, extra uitpakken met hapjes en drankjes. Maar er is ook een gratis verloting met bijzondere prijzen. Verder zal Bram Zanis a.d.h.v. foto’s iets vertellen over zijn deelname aan het WK masters in Italië, waar het Nederlandse team en ook Bram zelf, boven verwachting goed scoorden. Ook kun je die avond visspullen waarvan je denkt dat ze voor jou overbodig zijn, proberen te verkopen. Denk aan hengels, reels, molens e.d. Maar ook boeken etc. kun je te koop aanbieden.

Een week later, donderdag 19 januari, komt Hans van Klinken een presentatie geven. Hans is werkelijk over de hele wereld bij vliegvissers bekend om zijn naar hem genoemde vlieg de klinkhamer. De presentatie heeft als titel: Flyfishing in perfect harmony with the wild. Deze lezing heeft hij op diverse plaatsen in de wereld al gegeven en steeds met heel veel succes.

Geen bindavond deze maand dus. Dat halen we in februari ruimschoots in door dan beide clubavonden te binden. De avond met Pieter Bas Broeckx van februari is namelijk verzet naar maart.

Dan nog even iets over onze website. Pim, onze webmaster, verzocht me het volgende in de nieuwsbrief op te nemen:
In het nieuwe jaar willen we weer wat frisse content toevoegen aan de website. Mocht je een foto hebben van een bijzondere vangst (meerval / gouden giebel, grote vis, etc.) dan plaatsen we die graag op de website! Dus stuur in die foto’s… ;)

De gehele serie foto’s die Jons in mei jl. van een aantal van ons heeft gemaakt zijn ook op de website geplaatst:

Alle clubavonden beginnen om 20.00 uur.
En zoals gebruikelijk; koffie/thee (met een koek(je)) staan klaar.
Ik wil nog eens benadrukken dat alle avonden voor iedereen toegankelijk zijn. .

Ook niet-leden zijn weer van harte welkom!

Het adres is nog steeds:
Houten.

Dan hieronder de voorlopige agenda voor de komende maanden:
12 januari Nieuwjaarsbijeenkomst, hapje, drankje, gratis verloting, 2e handsbeurs, fotopresentatie Bram Zanis
19 januari presentatie Hans van Klinken, Flyfishing in perfect harmony with the wild.
9 februari bindavond met Ad. Thema-avond: 3 reservoirvliegen n.a.v. lezing Hans Bock.
16 februari bindavond met Ad.
9 maart Algemene vergadering incl. hapje, drankje en verloting.
16 maart presentatie Pieter Bas Broeckx, Hogere Viskunde

Noteer ook al vast 29 april en 27 mei: Werples door Theo v.d. Poll, zowel voor beginners als gevorderden.
Blijf gezond. Dan spreken we elkaar binnenkort weer.