Nieuwsbrief februari 2023

Het snoeken in clubverband wil v.w.b. de vangsten nog niet erg lukken. Op zaterdag 7 januari met een 10-tal leden het weer geprobeerd, deze keer helemaal niets, geen aanbeet, geen volgers, helemaal niets. En toch op 2 erkende goede snoekstekken gevist. En zeker niet alleen met de vlieg, maar ook met dood aas en kunstaas. We gaan het binnenkort toch nog weer eens proberen, dan naar wat andere stekken.
N.B. Geef je op voor onze WhatsApp groep, dan krijg je ook tussen de nieuwsbrieven door bericht van eventuele spontane activiteiten.

De nieuwjaarsbijeenkomst, waar een groot aantal leden aanwezig was, met lekkere hapjes, een bijhorend drankje en een verloting met voor iedereen een prijs(je). De verloting mede mogelijk gemaakt door gulle gaven van Exclusive Flyfishing te Bussum en Hooked on Flyfishing (Hans Bock).

Bij Exclusive Flyfishing krijgen onze leden vanaf nu 10% korting op alle bindmateriaal. Adres: Karel Doormanlaan 50, 1403 TN Bussum.

Maar de avond begon met een foto impressie door Bram Zanis. Prachtige beelden van de omgeving waar Bram en het Nederlands team het WK masters vliegvissen hebben gevist. Maar ook uitleg hoe zo’n wedstrijd een beetje gaat. Op onze website binnenkort wat links e.d. over Trentino waar dit alles plaatsvond.
De gehele avond stond al in het teken 50-jarig bestaan, waar we het hele jaar aandacht aan zullen schenken.

Een week later de lezing van Hans van Klinken. Wat een prachtige verhalen en wat een schitterende foto’s!
Ook nu weer een opkomst waar we heel blij van worden.

Dan zoals in de vorige nieuwsbrief al aangekondigd deze maand 2 bindavonden o.l.v. Ad Werdekker. Op de bindavond van 9 februari gaan we drie vliegen binden waarover Hans Bock o.a. heeft verteld in zijn presentatie in december en met succes zijn forellen wist te vangen, te weten de Blob, de Comorant en de Gurgler.

Op bijgevoegde foto zie je links de Blob, in het midden de Gurgler en rechts de Comorant. Het overzicht met de benodigde materialen enzovoort is al verstuurd aan de vliegvissers. Alle benodigde haken worden door Hsv de Bilt verstrekt.

Op de bindavond van 16 februari, wordt een natte vlieg gebonden, de Mallard Wing Wet Fly.
Wat hebben we nodig om deze vlieg te binden?..
  • Haak: 5212 #10 (ook nu weer gratis aanwezig)
  • Binddraad rood.
  • Voor de staart: fibers uit de nekveren van de Goudfazant.
  • Zilverdraad voor de ribbing.
  • Voor het lijfje: UNI-Mylar stripje red.
  • Voor het kraagje: een Partridsveertje.
  • Voor de vleugel: bruine Mallardveer
  • Druppeltje lak om het kopje af te lakken.
  • Zie voor het gehele bindpatroon onze website:

Zie voor het totale bindpatroon:
/vliegvissen/bindpatronen/2023/mallard-wing-wetfly-gebonden-op-16-februari-2023.html

En ook deze avonden weer; de koffie/thee (met een koek(je)) staan klaar en we beginnen nog steeds om 20.00 uur.
Ik wil nog eens benadrukken dat alle avonden voor iedereen toegankelijk zijn.

--> Ook niet-leden zijn weer van harte welkom! <<--

Houten.

Dan hieronder de voorlopige agenda voor de komende maanden:
  • 9 februari bindavond met Ad. Thema-avond: 3 reservoirvliegen n.a.v. lezing Hans Bock.
  • 16 februari bindavond met Ad, Mallard Wing Wet Fly
  • 9 maart Algemene vergadering incl. hapje, drankje en verloting.
  • 16 maart presentatie Pieter Bas Broeckx, Hogere Viskunde
  • 13 april presentatie Leon Jansen, Wondervliegen 3
  • 20 april bindavond met Ad.
  • 29 april en 27 mei: Werples door Theo v.d. Poll, zowel voor beginners als gevorderden.