Niewsbrief september 2023

Ik heb het idee dat mijn laatste nieuwsbrief (mei) nog nat is van de inkt maar het binnen seizoen gaat toch echt binnenkort weer beginnen..!

Daarvoor dan nog de avond in Cothen (30 augustus aanvang 18.00 uur) waarvoor je je nog op kunt geven. Het is put and take en bestemd voor alle hengelsoorten.

En deze keer kijk ik in deze nieuwsbrief niet terug op het zomerseizoen, dat gaan we gezamenlijk doen op de openingsavond donderdag 14 september. Onze vliegvissers heb ik een aantal maanden geleden nog een extra e-mail gestuurd over deze avond . Daarin heb ik gevraagd om tijdens de zomerperiode foto’s te maken van vissen (groot, klein of bijzondere vangsten), het maakt niet uit.

Of van de omgeving (natuur, vogels, insecten, enzovoort).
En voor wie dat dan aan zijn collega vissers wil laten zien; op deze avond willen we je dan de gelegenheid geven deze foto’s te laten zien en er eventueel wat bij te vertellen. Het moet zeker niet een uitgebreide lezing of presentatie worden, houd het kort en bondig. En ….. het hoeft niet, het mag.

Ik denk dat de beste methode om het straks in september uit te voeren is om alles op een usb stick te zetten.
Ik zal zorgen dat er een laptop, beamer en scherm staat. Neem dus je usb-stick of IPad of IPhone mee. Ik moet nog uitzoeken of het ook met Android gaat, maar ga er maar vanuit dat dat lukt. Tussendoor nog een drankje en ik denk dat we dan de avond wel doorkomen.

Op 21 september gaat Ad dan weer achter de vice zitten om een mooie vlieg voor te binden. Hij heeft al aangegeven dat dat een vlieg wordt speciaal voor de Berenkuil; De Mop-Fly.

Wat hebben we nodig om deze vlieg te binden?..
  • Haak: TMC 2487 # 12 (is aanwezig)
  • Binddraad: zwart of kleur naar keuze.
  • Kraal 3,5mm roze c.q. oranje.
  • Uitsteeksel van de mop. ( neemt Ad mee )
  • Klein hackleveertje Grizzly.
  • Spectra dubbing Peacock van bv Hands dubbing.

Voor een uitgebreide bindinstructie kijk op onze website:
/vliegvissen/bindpatronen/2023/de-mop-fly-gebonden-op-21-september.html

Misschien hebben jullie al wel gehoord of gelezen dat onze sponsor Exclusive Flyfishing er in december mee stopt. Tot die tijd krijg je op alle aankopen 20% korting. Adres: Karel Doormanlaan 50, 1403 TN Bussum.

Voor leden die geïnteresseerd zijn in het vliegbinden beschikt onze vereniging over alle gereedschappen en materiaal om dit ook eens te proberen. Op de bindavonden is er dan gelegenheid om apart van de meer ervaren binders wat les en begeleiding te krijgen.

Ja en dan de grote dag;Zaterdag 23 september zijn we de gehele dag te gast bij de Berenkuil in Nijkerk. Onze grote jubileumdag!!

Op dit moment zijn er nog wat plaatsen vrij, in het bijzonder voor de karper- en witvissers. Geef je zo snel mogelijk op.

Kijk even op deze site voor meer info:

Zet ook alvast zaterdag 14 oktober in je agenda. De gehele dag (incl. lunch) gaan we op een wel heel bijzondere manier samen vissen. Volgende nieuwsbrief meer hierover.

Dan hieronder de voorlopige agenda voor de komende maanden:
  • 30 augustus 18.00 uur. Forel vissen in Cothen. Je kunt je nog opgeven.
  • 14 september opening binnen-seizoen met foto’s van en door de leden.
  • 21 september bindavond met Ad (Mop-Fly)
  • Zaterdag 23 september, hele dag 50-jarig jubileum
  • 12 oktober Meten is wegen, Hans Bock
  • Zaterdag 14 oktober, hele dag. Details volgen.
  • 19 oktober bindavond met Ad

En ….. op onze clubavonden geldt nog steeds; koffie/thee (met een koek(je) staan klaar en we beginnen om 20.00 uur.
Ik wil nog eens benadrukken dat alle avonden voor iedereen toegankelijk zijn.

Ook niet-leden zijn weer van harte welkom!

Het adres is nog steeds:
Houten.