Nieuwsbrief juni 2023

Het seizoen 2022-2023 zit er op v.w.b. het binnen gebeuren. Een lezing door Ad Hoogenboezem met ondersteuning van Feitse Bootsman over vliegvissen in Lapland en Wales. En daarna nog een laatste bindavond waarbij Ad een windevlieg bond. Dat waren de 2 laatste activiteiten in mei binnen. En buiten op 27 mei nogmaals werples door Theo v.d. Poll met een groot aantal deelnemers.

Een tweetal bestuursleden is bij Ton Sluijters op bezoek geweest en hem met een cadeau bedankt voor zijn jarenlange bestuurslidmaatschap.

En nu naar buiten.
Op 3 juni een dagje vissen (hopelijk doen de windes en/of roofblei het) aan de Lek. Deze dag staat al in het teken van ons jubileum; de deelnemers wordt een lunch aangeboden. Je kunt je nog opgeven, maar dan kom je op dit moment op de wachtlijst.
Nu ik het over het jubileum heb, hieronder een deel van een nieuwsbrief 10 jaar geleden.

"30 mei 2013 Het team vliegvissers van de Hengelsportvereniging De Bilt is zondag 26 mei jl. in de forellenvijver de Eemhof in Zeewolde opnieuw Nederlands geworden. In een competitie van 4 wedstrijden wist het Biltse team 11 deelnemende verenigingen achter zich te laten.
Het team bestaande uit Annemarieke Slinger, Bram Zanis, Richard Prick van Wely en Timo Groentjes bezorgde de vereniging, die dit jaar 40 jaar bestaat, daarmee een geweldig cadeau.
Ook individueel werd met een 3e en 4e plaats goed gescoord. Eerder in 2010 wist een lid Nederlands Kampioen individueel te worden en werd ook al een team Nederlands kampioen.
Vliegvissen is een specialiteit binnen de vereniging en een van de pijlers waarop de vereniging drijft. De vliegvissers worden tijdens een speciale bijeenkomst op 8 juni in de forellenvijver de Ruigenhoek in Utrecht gehuldigd.
"

Hsv de Bilt had toen iets meer dan 100 leden, en nu, 10 jaar later zijn het er ruim 1000!! En nog steeds met een zeer actieve, enthousiaste vliegvisafdeling.

Behalve het vissen aan de Lek staan er nog een aantal evenementen op het programma:
  • vissen bij forellenvijvers Cothen op woensdagavond 30 augustus, aanvang 18.00 uur. Na het vissen nog even gezellig bijkletsen onder het genot van een hapje en een drankje. Geef je wel even van tevoren op.

• Maar eerst nog in juli, maar al volledig volgeboekt, het traditionele lange weekend in Duitsland.

• Eind juli begin, augustus staat er wel al wat gepland, maar daarover in een volgende nieuwsbrief meer.

Dan beginnen we op 14 september weer in Houten. Wie en wat krijg je ook nog te horen. Op 21 september gaat Ad weer achter de vice zitten om een mooie vlieg voor te binden. Hij heeft al aangegeven dat dat een vlieg wordt speciaal voor de Berenkuil. Voor leden die geïnteresseerd zijn in het vliegbinden beschikt onze vereniging over alle gereedschappen en materiaal om dit ook eens te proberen. Op de bindavonden is er dan gelegenheid om apart van de meer ervaren binders wat les en begeleiding te krijgen.

Ja en dan de grote dag. Zaterdag 23 september zijn we de gehele dag te gast bij de Berenkuil in Nijkerk. Onze grote jubileumdag. Op dit moment zijn er nog wat plaatsen vrij, in het bijzonder voor de karper- en witvissers. Geef je zo snel mogelijk op. Kijk even op deze site voor meer info:

Dan hieronder de voorlopige agenda voor de komende maanden:
  • 3 juni Winde/Roofblei vissen in de Lek, onder de stuw. Volgeboekt.
  • 15-17juli. Vissen in de Kyll bij Kyllburg. Volgeboekt.
  • 30 augustus 18.00 uur. Forel vissen in Cothen. Je kunt je al opgeven.
  • Augustus. Vissen in ?? datum en plaats volgt
  • 14 september opening binnen seizoen