Nieuwsbrief zomer 2024

Het seizoen 2023-2024 zit er op v.w.b. het binnengebeuren. Een geweldige lezing door Harm ten Cate over het vliegvissen op zeebaars. Daarna nog een laatste bindavond waarbij Ad een “Kyllspecial” nymph bond. Dat waren de 2 laatste activiteiten in mei.

Het buitengebeuren begon met 2x werples door Theo v.d. Poll, waarbij de 2e zaterdag, 8 juni, gecombineerd werd met het nu al traditionele winde/roofblei vissen aan de Lek. Slechts 1 roofblei werd er gevangen (door Ineke) in een Lek, die en te hoog stond en te bruin was. Daarna met de deelnemers (maar liefst 20) gezellig zitten eten en drinken bij pannenkoekenboerderij De Ponthoeve. En …… werd Richard Prick van Wely nog even in de bloemetjes gezet voor zijn resultaten bij het afgelopen NK vliegvissen!

En nu naar Kyllburg en omgeving. Vanaf 14 juni gaan we een heel lang weekend met 17 leden vissen in de Kyll (!) En dat in maar liefst 4 zgn. strecken: Densborn, Zenscheid/Usch, St. Thomas en Kyllburg.

Er staan nog aantal evenementen op het programma: vissen bij forellenvijvers Cothen op woensdagavond 17 juli, aanvang 18.00 uur. Je mag dan vissen met de vliegenhengel, maar ook een werphengel of vaste stok zijn toegestaan die avond. Dus niet-vliegvissers kom eens langs!!

Na het vissen nog even gezellig bijkletsen onder het genot van een hapje en een drankje. Geef je wel even van tevoren op.

In augustus staat er ook nog een zaterdag gepland: vissen in de Schalkwijkse wetering, Daarover in een volgende nieuwsbrief meer.

Dan beginnen we op 12 september weer in Houten. Nog steeds in De Grund. Evenals vorig jaar is het de bedoeling dat een aantal van jullie d.m.v.. foto’s o.i.d. wat laten zien en eventueel vertellen over de je zomeractiviteiten. Dat hoeft zeker niet alleen vissen te zijn.

Op 19 september gaat Ad weer achter de vice zitten om een mooie vlieg voor te binden. Voor leden die geïnteresseerd zijn in het vliegbinden beschikt onze vereniging over alle gereedschappen en materiaal om dit ook eens te proberen. Op de bindavonden is er dan gelegenheid om apart van de meer ervaren binders wat les en begeleiding te krijgen.

Dan hieronder de voorlopige agenda voor de komende maanden:
  • 14 - 17juni. Vissen in de Kyll bij Kyllburg en omgeving.
  • 17 juli 18.00 uur. Forel vissen in Cothen. Je kunt je al opgeven.
  • Augustus. Vissen in de Schalkwijkse Wetering. Datum en juiste plaats volgt
  • 12 september opening binnen seizoen