Nieuwsbrief februari 2020

We begonnen het jaar met een drukbezochte nieuwjaarsbijeenkomst. Deze keer naast de hapjes en de drankjes ook een gastspreker: Johan Struwe nam ons mee naar de Biesbosch, een gebied waar hij visgids is. Duidelijke uitleg waar en hoe hier te vissen . Prima avond!

Zaterdag 18 januari was Jan de Haas onze gastbinder. Jan maakte samen met een kleine 20-tal leden een tweetal prachtvliegen. Een klinkhamer en een nymph, die hij het x-project had genoemd. Het was snel duidelijk waarom Jan graag een hele dag wilde komen!
Duidelijke uitleg zoadat iedereen het goed kon volgen. E.e.a. onderbroken door een lunch en na afloop nog een tijdje gezellig zitten napraten, ook nu weer met een hapje en een drankje.

Dan deze maand:
Allereerst op donderdag 13 februari, 19.30 uur. Ad Werdekker gaat deze keer een Black Spider met ons binden. Kijk op de website: Vliegvissen -> Bindpatronen voor het volledige bindpatroon met foto’s.

Wat hebben wij nodig voor het binden van de Black Spider.

• Haak: TMC 102Y # 15 (worden door hsv de Bilt gesponsord)
  • Zwart binddraad.
  • 2.3 mm zwart tungsten kraaltje of zwarte dubbing. ( al dan niet verzwaard )
  • Zwarte floss voor het achterlijfje.
  • Voor de ribbing dun zilverdraad.
  • Voor de hackle een klein slap veertje uit een zwarte henneskin.

Op donderdag 20 februari ( aanvang 20.00 uur ) komt Mike Dijkstra. Van beroep visgids. Mike begeleidt vissers naar alle windstreken op de wereld. Hij gaat deze avond een presentatie geven over het vliegvissen in Slovenië en op de river Test (UK). Centraal staat het (french) nimfen. En dat alles omlijst met prachtige foto’s en GoPro beelden!

Kijk ook eens op de site van Mike: http://www.fishingadventures.nl/wiezijnwij.html

Op de foto: Mike Dijkstra met een 7 ponds bruine forel, (!) gevangen op de River Test, Wherwell (UK)

Op zondag 29 maart en zondag 5 april a.s. gaat Krijn Bok werples geven aan diegenen die hierin geïnteresseerd zijn. Beide keren van plm. 10.00 tot 12.00 uur. De juiste locatie wordt nog bekend gemaakt. Maar laat alvast weten of je interesse hebt. (mail of bel mij).

Zet ook alvast donderdag 12 maart in je agenda. Dan is er de Algemene Leden Vergadering. Agenda enz. volgen. Wel kan ik al verklappen dat na de vergadering Bram (de Beer..) Zanis ons via foto’s een inzicht geeft in zijn ervaringen op het laatst gehouden WK vliegvissen in Tasmanië waar hij aan deelnam.

Graag zie ik jullie weer op de bind- en presentatie avonden, zoals gebruikelijk staat de koffie/thee klaar in:
Sociaal Cultureel Centrum De Grund,
Houten