Hengelsportvereniging De Bilt

De H.S.V. De Bilt is een actieve vereniging met meer dan 1000 leden. Opgericht in 1973 door enthousiaste sportvissers die de handen ineen sloegen en het tijd vonden voor een onafhankelijke vereniging toegespitst op alle disciplines van de hengelsport. Door liefde voor het vissen en alles wat hiermee samenhangt zijn we uitgegroeid tot een vereniging met enthousiaste en gemotiveerde mensen die hun steentje bijdragen en de club hebben gemaakt tot wat hij nu is. Een plaats waar iedere visser, van jong tot oud, een warm welkom krijgt. En waar kennis en ervaring op een vertrouwde, verantwoordelijke en eerlijke manier wordt gedeeld.

Evenementen

Wij organiseren regelmatig clubevenementen. Uiteraard is het voor alle leden mogelijk om hier aan deel te nemen. H.S.V. De Bilt heeft ook aandacht voor waterbeheer. Hengelsportverenigingen zorgen immers voor een goed en gezond visbestand en controleren de waterkwaliteit

Vliegvissen
De laatste jaren neemt de belangstelling voor vliegvissen sterk toe. Onze vereniging heeft sinds haar oprichting in 1973 haar eigen vliegvis-afdeling en behoort daarmee tot de vliegvis-pioniers van Nederland. Onze internationale, nationale en wedstrijd ervaring dragen we graag over aan beginners en gevorderden. Elke tweede donderdag van de maand hebben we een clubavond waar bepaalde thema's door onze gastsprekers worden belicht, vaak ondersteund door dia's of films. Ook worden er maandelijks bindavonden (derde donderdag van de maand) georganiseerd. Meestal sluiten deze avonden aan op de onderwerpen van de gastsprekers. Natuurlijk wordt er ook regelmatig freestyle gebonden