Nieuwsbrief maart 2019

Hierbij wordt u uitgenodigd voor de Algemene ledenvergadering te houden op dinsdag
14 maart 2019 in het Sociaal Cultureel Centrum De Grund, De Poort 79, 3991DX, Houten.

Aanvang is 20.00 uur, de zaal is open om 19.30 uur.
De bij de vergaderstukken behorende financiële bijlagen worden ter plaatse uitgereikt.
Onder de aanwezigen wordt een gratis verloting gehouden.

Agenda algemene ledenvergadering
  1. Opening
  2. Vaststelling agenda, inbreng agendapunten.
  3. Mededelingen; o.a. vacatures
  4. Jaarverslag 2018
  5. Verslag vergadering ALV 2018
  6. Verslag kascontrolecommissie
  7. Vaststelling jaarrekening 2018.
  8. Benoeming leden kascontrolecommissie 2019
  9. Vaststelling begroting 2018.
  10. Bestuurlijke voornemens 2019
  11. Rondvraag

Met vriendelijke groet
Steef Ettekoven, secretaris.

Hallo leden vliegbinders.

Wij hebben kort geleden de interessante lezing van Sjoerd Siemensma op de club gehad waarin hij vertelde hoe te vissen met de vlieg op karper. Zoals gewoonlijk binden wij op de eerste bindavond daarna indien mogelijk de vlieg die daarvoor in aanmerking komt, een karpervlieg.

Ik heb de vliegendoos van Sjoerd op de avond van zijn lezing goed bekeken en een selectie gemaakt van een paar vliegen die wij samen op de eerstvolgende bindavond op donderdag 21 maart kunnen gaan binden.

Ik heb er inmiddels al een paar gebonden en zal die op de komende bindavond meenemen als voorbeeld, zie onderstaande foto:

Op zich zijn het niet al te moeilijke vliegen om te binden. Met wat inzicht, doorzettingsvermogen en een klein beetje gelukt gaan we daar karper mee vangen!!

Wat hebben we nodig om een paar karpervliegen te binden?..
  • Een karperhaak. Deze haak neem ik voor jullie mee, hoef je niet te kopen. Mag wel als je zelf een favoriete haak wil gebruiken.
  • Stevig binddraad, denk aan GSP waar je aan kan trekken en normaal zwart binddraad.
  • Bruin hertenhaar.
  • Olijfgroene en zwarte maraboeveren.
  • Ruige zwarte dubbing.
Hiermee zijn we al een aardig eind op weg.
Tot op de bindavond op donderdag 21 maart!!

Vriendelijke groet Ad Werdekker.

De bindavond is op donderdag 21 maart aanvang 19.30 uur en toegankelijk voor leden en niet-leden.
Groet,
Henri