Nieuwsbrief februari 2019

Na de zeer geanimeerde nieuwjaarsborrel, gaan we vanaf nu weer het maandelijkse gebeuren oppakken; een bindavond en een presentatie avond.
In de maanden februari en april wel in een andere volgorde.
Eerst de bindavond en de week erna de presentatie.

Zoals besproken op de laatste bindavond, gaan we op de komende bindavond van 14 februari (aanvang 19.30 uur!!) een miertje binden.
Dit kleine vishapje is vooral lucratief op het moment dat er heel veel van deze miertjes uitkomen en rondvliegen, we hebben ze allemaal wel eens gezien al en niet in de keukenkast richting suikerpot.

Ze zijn niet zo bijster groot, maar dat kan de vliegbinder al dan niet aan de hand van de grootte van de haak zelf bepalen.
Wat hebben we nodig:
  • Zwart binddraad.
  • Haakje 2487 # 14 of 16. ( hoe kleiner hoe mooier )
  • Smal strookje zwarte polycelon voor het dekschildje.
  • Ruige zwarte dubbing voor het lijfje onder de polycelon en de pootjes.
  • Kleine veerpuntjes van bij voorkeur lichtkleurige hackleveertjes voor de vleugeltjes.

Vergeet niet de juiste spullen mee te nemen!!

Dan een week later, donderdag 21 februari (aanvang 20.00 uur) een hele bijzondere presentatie. "KARPERS, Nederlands sterkste vissoort aan de vlieg? ", door Sjoerd Siemensma.

Vliegvissen op karpers is nog geen gemeengoed onder de Nederlandse vliegvissers. Als er per ongeluk al eens een karper wordt gehaakt, zal het materiaal daar dan niet op berekend zijn en is een droge knal meestal het einde van een korte dril, de vliegvisser met knikkende knieën en kloppend hart het nakijken gevend.

Met het juiste materiaal, de juiste omstandigheden en de juiste techniek is het echter heel goed mogelijk om de wellicht sterkste vissoort die in onze wateren zwemt aan de vliegenhengel te vangen.
Kom naar de presentatie en je weet straks ook hoe je succesvol met de vliegenhengel op karpers kunt vissen en… niet onbelangrijk: ook kunt vangen!
Deze avond is ook uitermate interessant voor niet-vliegvissers

In maart dan eerst op de 14 de algemene ledenvergadering en op 21 maart weer een bindavond.
In april beginnen we ook weer met een bindavond en wel op 11 april.
En op 18 april weer een heel speciale presentatie : Wim Alphenaar komt het e.e.a. vertellen.

Zeker de mensen onder ons die al wat langer vliegvissen zullen Wim kennen. Hij schreef een groot aantal boeken over onze hobby, en veel van die boeken zijn nog steeds te koop, o.a. via bol.com.

Kijk ook eens op onze agenda. Alle data en verdere gegevens staan daar ook op.
Ook heeft hsv de Bilt zijn eigen Facebook pagina

Zoals altijd is iedereen (ook niet leden) van harte welkom!!

Locatie: Sociaal Cultureel Centrum De Grund De Poort 79 (zijkant van het gebouw) Houten :

Henri Oostendorp 06-10440020