Nieuwsbrief november 2017

Behalve de gebruikelijke 2 clubavonden, een extra activiteit deze maand.

Snoeken

Op zaterdag 18 november gaan we snoeken met de vliegenhengel.
Plaats en tijd wordt nog aan de deelnemers bekend gemaakt. De plaats waar we gaan vissen is vooral afhankelijk van het weer. Is het niet zo winderig dan gaan we de polder in, anders zoeken we de beschutting van wat stadswater. Maar zoals hiervoor reeds gemeld, de deelnemers horen op tijd waar en hoe laat we bij elkaar komen.

Lezing zeeforel

Maar eerst op dinsdag 14 november (aanvang 20.00 uur) een presentatie van Jan Kamman, die al eens eerder bij ons was om wat te vertellen over Slovenië.
Deze keer zijn het twee onderwerpen die hij gaat toelichten:
"Project Zeeforel Lauwersmeer. Al meerdere jaren wordt er door een samenwerkingsverband van waterschap, natuurbeheerders en sportvisserijorganisaties gewerkt aan het herstel van de vismigratie tussen de Drentse beken en Waddenzee. De zeeforel is hierbij de gidssoort, maar vele andere vissoorten profiteren mee. Verder wordt gewerkt aan de sportvisserijmogelijkheden (vooral voor vliegvissers) rondom het Lauwersmeer, zo zijn hier al een paar maal grotere forellen uitgezet. Tijdens de presentatie worden divers achtergronden behandeld en het vissen in het Lauwersmeer.

Zeeforel vissen rond het eiland Funen. Jaarlijks gaan vele Nederlandse vliegvissers hun geluk proberen op de zeeforel in Denemarken. Diverse onderwerpen komen aan de orde: Wat zijn goede stekken? Welke hengels, lijnen en vliegen worden gebruikt. Hoe moet je vissen?"

Vliegbinden

Dan op dinsdag 21 november (aanvang 19.30 uur) weer een bindavond o.l.v. Ad Werdekker.
Hier het bindpatroon voor die avond, want Ad gaat een snoekstreamer voorbinden.

Wij hebben nodig/ moeten we aanschaffen:
Haak:                    Gamagatsu LS-5013 F of soortgelijke haak.
Binddraad:            GSP 100. Een zeer stevige binddraad.
Voor het lijfje:        Mirror image of een soortgelijke vezel in de kleur zilver/wit en olive.
Het rood voor de kieuwen van het kunstvisje/streamer is gebonden van rode poolvos. Dit geeft een mooie rode gloed wat de schijn van kieuwen weergeeft.
Zilveren of gouden glitterdraden.
Voor de ogen:       3D plakogen maat xl.
Om de ogen extra goed vast te zetten een Z-poxy.

Alle activiteiten (m.u.v. het snoeken) in De Grote Geer, Snoeksloot 62 te Houten (Rondweg Houten, afslag De Sloot)

En u weet het inmiddels, ook niet-leden zijn van harte welkom.

Vriendelijke groet, namens HSV De Bilt,

h.oostendorp@zonnet.nl