Nieuwsbrief december 2018

De laatste nieuwsbrief van 2018 alweer.

Een bijzonder jaar was het voor de HSV De Bilt ; 45 Jaar bestond de vereniging!

Heel bijzonder ook: we mochten ons DUIZENDSTE (1000e) lid verwelkomen!!
Het laatste jaar zijn we gegroeid van 650 naar dit mooie aantal.
En dan ook nog de Nederlands Kampioen Vliegvissen 2018 in ons midden hebben. Bram Zanis werd voor de 2e keer NK. Een pracht prestatie!!

De laatste twee gebeurtenissen gaan we binnenkort bij Sportvissserij Nederland vieren.
We zouden in het begin van het winterseizoen met een groep gaan snoeken, maar door ziekte en de slechte weersomstandigheden houden we dat nog tegoed.

Dan over tot de orde van de dag. We hebben weer 2 clubavonden deze maand.
-De eerste op donderdag 13 december. Een presentatie door Erik Strijker over vliegvissen in Tsjechië
O.a. gaat hij vertellen hoe hij in Tsjechë is terecht gekomen.
Ook legt hij het verschil uit tussen french en czechnymphen en hoe het werkt mbt de stroming in het water en dat je deze technieken ook makkelijk in bijvoorbeeld Duitsland kunt gebruiken als er niet op de droge vlieg wordt geaast.

-Een week later (donderdag 20 december) een bijzondere bindavond. Eerst een presentatie door Maarten van Eijk over het maken van kunststof vleugeltjes voor het binden van diverse droge vliegen. Daarna wordt er onder leiding van Ad een Caddisfly gebonden, waarbij de vleugels al gemaakt zijn door Maarten.

Verder nemen we zelf mee:
-Dun binddraaad wat splitbaar is, bijv GSP
-Als haak de Gamagatsu 11FB #12, of een soortgelijke drogevlieghaak
-Voor de voelsprieten, kunsstoffen fibers voor bijv de staartfibers van een mayfly
-Donkere dubbing voor het lijfje.
-voor het kopje en de pootjes, naturel fijn hertenhaar, niet te grof.

Op donderdag 10 januari is de nieuwjaaars bijeenkomst.
In de volgende nieuwsbrief meer hier over. Maar een vast onderdeel op die avond is de mogelijkheid om overbodige visspullen te verkopen.
Kijk dus alvast bij je spullen of er iets bij zit wat je wel kwijt wilt. Ook niet leden zijn op de presentatie- en bindavonden van harte welkom, en zoals altijd de koffie/thee staat klaar.

De locatie :
Sociaal Cultureel Centrum De Grund
De Poort 79, 3991DX
Houten

Voor een ieder die ik niet op één van deze avonden zie, nu alvast hele prettige feestdagen, mede namens de andere bestuursleden van HSV De Bilt!!

Met vriendelijke groet, Henri Oostendorp 06-10440020