Gratis vliegvisles 27 mei 2017

Altijd al willen kennismaken met vliegvissen? Dit is je kans!!

De vliegvisafdeling van de vereniging houdt op zaterdag 27 2017 mei een voorlichtingsdag voor alle belangstellende leden van Hsv De Bilt.

Uiteraard zijn ook de kinderen van de leden welkom!!

Samen met je zoon of dochter een vlieg binden en/of werples krijgen maakt die dag extra gezellig. De dag bestaat uit twee delen:
-Gedurende de ochtenduren zal stil gestaan worden bij onderwerpen zoals hengelsoorten, lijnklassen, de hengelopbouw en vliegen. Ook zal een stukje algemene voorlichting over vliegvissen worden gegeven. Niet teveel theorie want we willen wat doen.
Onder begeleiding van ervaren vliegbinders worden ‘s-ochtends enkele vliegen gebonden. Voor vliegvissers is dit een hobby binnen een hobby. De ervaring leert dat ook jongeren dit een erg leuke bezigheid vinden.

-Na deze introductie in de ochtenduren, wordt een gratis lunch aangeboden door HSV De Bilt.
-Na de lunch wordt door een gecertificeerde instructeur werples gegeven. Heb je zelf een vliegvisuitrusting?.. Breng die dan mee. Heb je die niet dan is er geen man overboord. Er zullen hengels aanwezig zijn om aan de les te kunnen deelnemen.

Na deze dag weet precies waar je op moet letten als je een vliegenhengel wilt kopen. Je snapt alles van lijnklassen, knopen, leaders etc. Ook heb je dan de basisbegrippen van het werpen onder de knie. Kom kennismaken met een andere manier van vissen en breng vooral zoon of dochter mee. Misschien de start van een nieuwe hobby??? En anders gewoon een leuke dag!!

Waar: :Grote Geer, Snoeksloot 62, Houten. (Rondweg Houten, afslag De Sloot) Wanneer : zaterdag 27 mei a.s.
Hoe laat : aanvang 10.00 uur Om de dag in goede banen te kunnen leiden is het noodzakelijk om je aan te melden voor deze dag. Deelname is gratis!!

Aanmelden kun je doen door een mail te sturen naar h.oostendorp@zonnet.nl Je wordt daarna op de hoogte gehouden en ontvangt een persoonlijke uitnodiging.