Opgelet, belangrijke informatie!

VISpas en gezamenlijke lijst van wateren.

Vissen betekent altijd een geldige VISpas en de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren 2022-2023-2024 mee.

Bij het vissen dien je naast de VISpas ook de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse VISwateren bij je te hebben. In plaats van zowel de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse VISwateren en de aanvullingen hierop mag je ook de gratis VISplanner app of www.visplanner.nl tonen bij controle.

De Gezamenlijke lijst van Nederlandse VISwateren 2022-2023-2024 kun je downloaden op de site van Sportvisserij Nederland. Iedere visser die heeft aangegeven de papieren lijst van viswateren te willen blijven ontvangen via www.mijnsportvisserij.nl ontvangt bij zijn/haar VISpas 2023 de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse VISwateren 2022-2023-2024.

Geen VISpas en geen Gezamenlijke Lijst bij u, dan krijgt u bij controle een proces-verbaal. De boete bedraagt bij vissen met één of twee hengels €150,-- en bij drie of meer hengels €330,--.

Wanneer je je papieren Gezamenlijke lijst van Nederlandse viswateren kwijt bent, kun je deze ook altijd nabestellen bij Sportvisserij Nederland (kosten €5,00).

Soms is ook nog een verenigingsvergunning nodig, indien het water waar u wilt vissen niet in de Gezamenlijke Lijst staat vermeld. Controleer dit vooraf.

Kinderen tot en met 13 jaar, mits onder begeleiding van een volwassene, die in het bezit is van de juiste papieren, mogen met één hengel zonder vergunning vissen. Kinderen t/m 13 jaar die zonder begeleiding gaan vissen, dienen altijd een JeugdVISpas bij zich te hebben. Voor €10 kun je jeugdlid worden, daarbij krijg je de JeugdVispas en 4 x per jaar het magazine Stekkie.

Let op!

Nieuwe leden die online hun VISpas bestellen krijgen niet automatisch bij hun inschrijving de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren meegezonden. Zij dienen op het inschrijfformulier aan te geven dat zij de lijst tegen betaling van €5,00 toegezonden willen krijgen.
Overigens; 90% van de leden downloadt de Gezamenlijke Lijst op hun smartphone.