Nieuwsbrief september 2017

Een druk zomerseizoen is weer afgelopen. Wat een geweldige opkomst bij de gratis vliegvisles eind mei, een “uitverkochte” avond forelvissen in Cothen en dan nog een dagje werples in Wijk bij Duurstede!!

Dank aan de mensen die dit mede mogelijk hebben gemaakt. Geen namen, anders vergeet ik iemand. Zo sta je nog in de Kyll in Duitsland met een groep enthousiaste leden van Hsv de Bilt met schitterend weer, en zo schrijf je weer de eerste nieuwsbrief voor het “winter”seizoen. Van mij mag het nog even wat doorzomeren!

Maar de gebruikelijke dinsdagavonden met een presentatie op de 2e dinsdag en een bindavond op de 3e dinsdag gaan toch echt weer beginnen. En deze bindavonden staan zoals gebruikelijk weer onder leiding van Ad Werdekker. Ondanks wat tegenstrijdige berichten zitten we ook het komende seizoen weer gewoon in de voorzaal van de Grote Geer in Houten.
Op de 2 laatste avonden na, is de totale agenda alweer gevuld. Leuke presentaties en mooie vliegen staan op het programma.

Om te beginnen op dinsdag 12 september als Paul Blokdijk een presentatie geeft over het vissen op vlagzalm. Een onderwerp waar door een aantal leden speciaal naar werd gevraagd.

Een week later (19 september) krijgt dat een vervolg door het binden van een typische vlagzalmvlieg, de Superpupa.
Wat hebben we daarvoor nodig:

Haak: Gamagatsu F31 # 14 of soortgelijke haak.
Zwart binddraad 8.0.
Gele en bruine dryfly dubbing Orvis.
Een roodbruine of witte hackleveer voor de hackle.
Voor de variatie maken we ook nog een pupa met een roze toef op de hackle die bij het wat ruigere water heel goed te onderscheiden is. De zgn. Gaypupa. Voor de liefhebbers brengt Ad deze toef mee.

Deze nieuwsbrief gaat naar alle leden van Hsv de Bilt, maar gaat eigenlijk alleen over vliegvissen.
Niet-vliegvissers : wil je ook wat organiseren of publiceren, neem contact met me op en waarschijnlijk kunnen we ook voor jullie iets betekenen!

De presentatie avonden (2e dinsdag van de maand) beginnen om 20.00 uur en duren tot ongeveer 22.00 uur.
De bindavonden (3e dinsdag van de maand) beginnen om 19.30 uur en eindigen omstreeks 21.30 uur.
Het eerste kopje koffie/thee is ook nog eens gratis.

Graag tor 12 september a.s. Grote Geer, Snoeksloot 62, Houten (afslag De Sloot op de rondweg van Houten, daarna linksaf en dan doorrijden tot grote witte boerderij midden in de woonwijk).

En zoals altijd …… ook niet leden zijn van harte welkom.

Namens HSV De Bilt
h.oostendorp@zonnet.nl