Nieuwsbrief mei 2017

De laatste nieuwsbrief alweer van het “winter”seizoen 2016-2017.

Op dinsdag 9 mei (aanvang 20.00 uur) komt Theo v.d. Poll. Theo weet niet alleen hoe je twisted leaders moet maken, maar ook hoe je ze het beste kunt gebruiken. Wanneer kort of lang, welk materiaal, enzovoort. Wil je zelf een leader maken op die avond breng dan een klos nylon (minimaal 40 meter) van 10/100 mee.

Kijk even op de website van Theo “twistedleaders.nl/overzicht-leaders” en je ziet wat hij allemaal maakt. Mocht je wat willen bestellen stuur dan de gegevens van de gewenste leaders zoals materiaalsoort (nylon, uni-thread of fluorcarbon), lengte, aftma#, naar mij (h.oostendorp@zonnet.nl) dan verzamel ik de bestellingen en brengt Theo deze mee (geen verzendkosten).

Dan op 16 mei (aanvang 19.30 uur) weer een bindavond o.l.v. Ad Werdekker. Gegevens over de vlieg van die avond volgen nog. Alle activiteiten in De Grote Geer, Snoeksloot 62 te Houten.

Kijk ook eens op onze vernieuwde website met steeds weer het laatste nieuws, de agenda, bindpatronen, enzovoort.

En dan ……. Gratis vliegvisles voor jong en oud bij HSV De Bilt!

Altijd al willen kennismaken met vliegvissen? Dit is je kans!!

De vliegvisafdeling van de vereniging houdt op zaterdag 27 mei een voorlichtingsdag voor alle belangstellenden

Uiteraard zijn ook kinderen welkom!!
Samen met je zoon of dochter een vlieg binden en/of werples krijgen maakt die dag extra gezellig. De dag bestaat uit twee delen:
  -Gedurende de ochtenduren zal stil gestaan worden bij onderwerpen zoals hengelsoorten, lijnklassen, de hengelopbouw en vliegen. Ook zal een stukje algemene voorlichting over vliegvissen worden gegeven. Niet teveel theorie want we willen wat doen. Onder begeleiding van ervaren vliegbinders worden ‘s-ochtends enkele vliegen gebonden. Voor vliegvissers is dit een hobby binnen een hobby. De ervaring leert dat ook jongeren dit een erg leuke bezigheid vinden.
  -Na de lunch (zorgt Hsv de Bilt voor) wordt door een gecertificeerde instructeur werples gegeven. Heb je zelf een vliegvisuitrusting?.. Breng die dan mee. Heb je die niet dan is er geen man overboord. Er zullen hengels aanwezig zijn om aan de les te kunnen deelnemen.

Na deze dag weet precies waar je op moet letten als je een vliegenhengel wilt kopen. Je snapt alles van lijnklassen, knopen, leaders etc. Ook heb je dan de basisbegrippen van het werpen onder de knie. Kom kennismaken met een andere manier van vissen en breng vooral zoon of dochter mee. Misschien de start van een nieuwe hobby??? En anders gewoon een leuke dag!!

Waar: Grote Geer, Snoeksloot 62, Houten. (Rondweg Houten, afslag De Sloot)
 Wanneer : zaterdag 27 mei a.s.
Hoe laat : aanvang 10.00 uur

Om de dag in goede banen te kunnen leiden is het noodzakelijk om je aan te melden voor deze dag.
Deelname is gratis!! Aanmelden kun je doen door een mail te sturen naar h.oostendorp@zonnet.nl Je wordt daarna op de hoogte gehouden en ontvangt een persoonlijke uitnodiging.

Vriendelijke groet, Henri Oostendorp 06-10440020