Nieuwsbrief maart 2018

Traditioneel in maart de Algemene Leden Vergadering. Op dinsdag 13 maart a.s. is deze ALV.
Het bestuur van HSV De Bilt nodigt hierbij ALLE leden (ook zij die alleen vliegvislid zijn) uit voor deze vergadering.

Alle stukken voor deze vergadering zullen ter plaatse worden uitgereikt. Vanaf 19.30 uur bent u welkom in de Kleine Geer (ingang tussen Grote en Kleine Geer). Een kopje koffie/thee en dan beginnen we om 20.00 uur te vergaderen. Behalve de gebruikelijke agendapunten staat het iedereen natuurlijk vrij zelf punten in te brengen. Ook zal er voor een hapje en een drankje gezorgd worden. Graag zou het bestuur een zo’n groot mogelijk aantal leden verwelkomen op deze avond.

Bindavond

Een week later dinsdag 20 maart (vanaf 19.30 uur) gaan we o.l.v. Ad Werdekker weer binden.
Het wordt deze keer een steenvliegnimf.
Met deze nimf heeft Ad uitstekende ervaringen, het is zonder meer een prima vanger, vooral in de wat diepere poelen.

Wat hebben we nodig om deze nimf te binden:

Haak: TMC 2302 # 8.
Koperkraal 4 mm.
Binddraad: UNi-thread binddraad # 8/0 kleur zwart.
Looddraad.
Zwarte dubbing.
Zwarte ganzenbiots.
Zwarte vinyl bodyglass voor de ribbing.
Voor het dekschildje: stukje zwart Scud Shellback o.i.d. Andere kleur dan zwart kan ook maar dan het stripje met een zwarte stift zwart kleuren.
Drupje UV Clear Fly Finisch voor op het schildje, uitharden met UV lampje/ laserlampje.en.

Ook niet-leden zijn bij deze bindavond weer van harte welkom. Ook als u niet bind of zelf een andere vlieg wilt binden bent u welkom.

Vliegvissen in de Kyll

De data waarop we deze zomer weer naar Duitsland gaan om 2 of 3 dagen te vliegvissen; 11, 12 en eventueel 13 augustus, heb ik in de vorige nieuwsbrief al doorgegeven. We gaan met 11 man naar de Kyll.
Maar nu eerst graag tot dinsdag 13maart a.s.
Kleine/Grote Geer, Snoeksloot 62, Houten. Rondweg Houten (afslag De Sloot) beneden aan de afslag linksaf, weg vervolgen tot je aan je linkerhand een grote boerderij ziet (midden in een nieuwbouwwijk).

Vriendelijke groet,