Nieuwsbrief april 2018

Tijdens de (uitstekend verlopen) laatste Algemene Leden Vergadering is o.a. ons 45-jarig jubileum aan de orde geweest. Er is een lustrumcommissie gevormd die aan het inventariseren is wat leuk zou zijn om te doen en ook waar enzovoort. Voordat ze daar verder mee kunnen wil men graag weten welke leden geïnteresseerd zijn in een lustrummiddag/-avond. En dan hebben we het over ALLE LEDEN van hsv De Bilt.

Er is ook een voorlopige datum vastgesteld: zaterdag 30 juni a.s. Gaarne je reactie ZSM naar:  h.oostendorp@zonnet.nl. Laat even weten of je dan kunt/wilt en naar wat voor soort van visserij je voorkeur uitgaat.

Dus voor alle duidelijkheid; ook de niet vliegvissers zijn van harte welkom

Op dinsdag 10 april weer een presentatie-avond. Deze keer komt Jan v.d. Boogaard die alles gaat vertellen over het vissen in Oostenrijkse beekbergjes.

Een week later (dinsdag 17 april) vanaf 19.30 uur weer een bindavond olv Ad Werdekker. Als vlieg/nimf wordt het deze keer een nabootsing van een Meelworm. Het is al lang weer tijd voor de liefhebbers om op de forellenput te gaan vissen. Er wordt aldaar veel gevist met de ter plaatse verkrijgbare meelwormen, een prima forellen aasje trouwens.

Ik heb van de meelworm een nabootsing gemaakt die redelijk gelijkend is en waar uitstekend mee geworpen kan worden. Ook heb ik er prima mee gevangen.

Wat hebben we nodig om deze "meelworm" te binden:
-Als haak gebruik ik de TMC 3761 # 10 Zwart binddraad 8.0 Voor de verzwaring een 3 mm goudkopje.
-Dun looddraad voor op de haaksteel. Een strookje van 4 mm breed, 2 mm dik en 7 cm lang Crepla. Dit is in A4 vellen in verschillende kleuren verkrijgbaar bij Pipoos.
-Bruine dubbing, bv. sealsfur of hazedubbing.
-Een niet te dikke naainaald van ongeveer 5 cm lang.
-Om de wikkelingen te verstevigen en iets glans op de vlieg aan te brengen blanke nagellak.

Om het de binders gemakkelijk te maken zal ik de Crepla meenemen in de meest natuurlijke kleur, lichtbruin. Ikzelf bind ze in diverse kleuren, dat is soms zeer de moeite waard.

Ook niet-leden zijn bij deze avonden weer van harte welkom!

Ook als u niet bind of zelf een andere vlieg wilt binden bent u welkom. Grote Geer, Snoeksloot 62, Houten
Rondweg Houten (afslag De Sloot) beneden aan de afslag linksaf, weg vervolgen tot je aan je linkerhand een grote boerderij ziet (midden in een nieuwbouwwijk). Vriendelijke groet, Henri Oostendorp 06-10440020

PS. Denk even aan dat lustrum, reageer zsm.